13.07.2009 felger_halibrand
Montert Teppe og dørpanel m. døråpnere
19.04.2008 Montert støtfanger
14.04.2008 Begynt å tilpasse instrumenter i Treplate.
01.04.2008 Montert vindusspyler og headers, men må sveise overganger til manifoil.
28.03.2008 Montert viskermotor, vindusviskere, dører, dørlåser, koplet / loddet alt elektrisk til lysbrytere, blinklys, varsellys / nødlys og viskere.
02.12.2007 Montert Veltebøyle og Frontrute
28.11.2007 Biltilsynet har befart, og nå kan jeg fortsette med å montere resten av bilen.
Flere Bilder Av Kitcaren lenger nede på siden.
Papirer ble ikke godtatt???????????????????
Plaster på såret ble at no kunne de besiktige bilen igjen allikevel, slik at jeg kan montere karosseriet fast i rammen og gjøre bilen ferdig og ta rattstamme papirene når det passet inn.
26.01.2007 Siste nytt: Biltilsynet Lovet at de skulle godta Papirer med en uttalese fra http://www.teknologisk.no/ Forde de hadde brukt dem tidligere. Men no etter to år med venting på Ti og Biltilsynet kommer meldingen: Det var ikke sikkert at de kunne godta Ti som et kompetent uavhengig laboratorium alikevell???
Les denne artikkel under her som liksom skal gjøre det lettere for oss som vil bygge kitcar sier de, men det har ikke jeg merket noe til. Det har bare blitt lettere for de å stoppe oss bilbyggere siden alt må gå gjennom et sted (SFOOR). De skal ha papirer fra alle andre på det meste og kan fremdeles ikke vurdere og godkjenne noe selv. Og de kan ikke referere eller fortelle kor du kan gå for å få godkjenningsdokumenter, og når de gjør det bare aviser de papirene etterpå?????? Min løsning er å krasjteste bilen i utlandet, for 200.000.- kroner, og bygge en ny make, men kommer de til å godta den nye da, det er jo en annen ramme det??????? Dette er nok sfoor/Norge i et nøtteskall.
De har reist til England for å se på godkjenningspraksis av kitcars, men hvorfor?? Det er jo bare å slå på discovery, for der viser de godkjenningspraksis på akkurat min bil, og det har gått i reprise mangen ganger. Min bilmodell går i tyskland, sverige, england, osv, og jeg har de samme TUV papirene som dem, men nei, Her i Norge må vi krasje bilen, men jeg tror ikke det hadde vært godt nok for dem det heller, for tenk om der de krasjet bilen kansje ikke var det de kaller uavhengig labaratorium i Norge?????
Artikkel fra vi menn juni 2005
8
Har ventet lenge på papirer fra Teknologisk Institutt, og har purret og de lovet å gjøre de klar. (Venting_uff......)
7
No har de endelig komt forbi, og det var en grei kar med god forståelse for bilbygging.
6
12.03.2006: No har jeg ventet snart et år på Teknologisk Institutt, men de må komme innom når de er på disse kanter, og det klaffer aldrig :-(
5
Biltilsynet lovet lovet å godta papirer fra Teknologisk Institutt, for de hadde brukt dem tidligere. http://www.teknologisk.no/
4
Fikk uttalelse fra et firma som driver med handycap ombygging, og jeg mente disse måtte være mer enn kompetent til å vurdere min montering av rattstammen, men de kunne ikke godta denne heller???? De sa at i handikapp biler er det dispensasjoner for slikt.
3
Papirer fra Ford Norge Komt etter mye Fram og tilbake, og jeg måtte maile til tyskland og for å få svar. Papirer Ble Ikke aleine gode nok fra ford Norge p.g.a. at rattstammen måtte ha papirer på at den var like ufarlig i denne bilen som i donorbilen(Ford sierra).
2
Lite oppdatering p.g.a venting på befaring fra Biltilsynet. De må se over før karosseri blir festet permanent, og da må papirene på rattstamme Fra ford Norge og rattstammefestet mitt være godtatt først. (venting og atter venting...)
1
Biltilsynet lovet å se på papirer fra Ford Norge hvis jeg kunne skaffe, og da skulle vi diskutere videre.
Har tuslet litt med lys å koffertlokk bak på bilen og sett litt på ledningsnettet.
Testet ut drivverk og det funket fint. Snudde et par ganger på tunet og inn i garasjen igjen. Synd at ford v6 motoren må vike for en 1,4L. 1998 mod Citroen Motor.
(Avgifter og avgass) Karosseri midlertidig festet, men må av igjenn.
28.05.2005 Biltilsynet skulle godkjenne byggetrinn 1 slik at jeg kan fortsette byggingen, men krever Dokumenter på rattaksel. Og disse papirene måtte de ha før de kunne befare og godkjenne bilen for videre bygging.
Har laget alternativ Rattakselinfestning.
15.05.2005
Passet til og montert Lykter foran.
03.05.2005
01.05.2005
Prøving av passform på Karosseriet.
28.03.2005 30.03.2005
26.03.2005 fuelline.jpg
25.01.2005
22.01.2005
Nå kan byggingen fortsette biltilsynet har Befart.
Avventer Bygging for Biltilsynet måtte befare bygge prosjektet først.
16.01.2005
11.01.2005
23.12.2004
Begynnelsen.
Denne kitcaren gjør bruk av ford sierra drivverk, hjuloppheng, dørlåser, håndbrekk, rattstamme, pedaler og motor. Kan også bruke V8 motor, men da blir regavgiften hinsides.
Nylakket gulv med ekte biltema 2 komponent.
Ferdig å demontere dørlåser, rattstamme, og tannstangstyring. 20.12.2004
Donorbil: 1985 modell Ford Sierra 2,3 V6 Stv.
3 Timer med skruing.
Gjennstår: dørlåser, rattstamme, og tannstangstyring.
Bilder med høy oppløsning